PHP, MySQL, JavaScript.. de ce să îți amețești clientul cu asemenea denumiri, când te poți ocupa de site-ul lui într-o manieră, care să pară o joacă de copii?
În realitate, pentru a avea impact, un site are nevoie de 3 elemente: imagini, text și grafică …
pentru toate trei ați ajuns în locul potrivit.
Uneori e suficient să ai doar o idee bună și ne ocupăm de restul: redactarea textului, fotografii profesionale, care să vă prezinte produsele sau serviciile, grafica site-ului, detaliile tehnice pentru a-l face disponibil online, promovarea ulterioară, astfel încât site-ul să devină un succes pe Google.
de ce o temă de WordPress?
WordPress e cea mai populară platformă de dezvoltare a site-urilor din lume. Aproape 15% din site-urile de pe internet o folosec și 22% din cele noi. Platforma a fost descărcată de 65 de milioane de utilizatori și e implementată de CNN, National Geographic, Twitter, The Economist, CBS, Elle, ZDnet. Care e explicația acestui succes unic? Aceeași pentru care am ales-o după ce am încercat alte platforme foarte bune, ca Joomla sau Drupal:
– e o platformă complet gratuită, la care muncesc mii de entuziaști din întreaga lume, pe care nicio companie de IT nu și-ar permite să îi plătească, pentru un proiect punctual
– poate fi personalizabilă până la cel mai mic detaliu, astfel, aspectul e cel dorit, iar miile de linii de cod „de dedesubt” sunt permanent îmbunătățite de comunitatea de dezvoltatori
– folosește cel mai accesibil limbaj PHP și avantajele bazelor de date MySQL, pentru a organiza informația, astfel încât modificările se pot face cu relativă ușurință
– dispune de o groază de plug-in-uri, aproape pentru orice operațiune imaginabilă pe internet
– dispune de sute de teme, gratuite sau contra cost, ce pot fi schimbate cu un simplu click, transformând radical forma site-ului, dar păstrând neatins conținutul. Astfel, site-ul poate evolua în timp cu vremurile.
– permite controlul denumirii linkurilor paginilor pe care le generează, ceea ce ajută la organizare și la succesul în motoarele de căutare. Toate aspectele care țin de felul în care e găsit un site de Google sau alte motoare de căutare sunt optimizate și pot fi personalizate împreună cu echipa de marketing, pentru a fi sigur că site-ul va avea traficul și recunoașterea meritată.
– e pregătit pentru crearea de comunități și internetul interactiv din generația 2.0, gestionează imaginile și conținutul multimedia, putând integra și extensii ale rețelelor de socializare ca Facebook și Twitter.
actualizare, la fel de simplă ca trimiterea unui e-mail
Putem împărți internetul în site-uri de prezentare și site-uri de conținut. Site-ul de prezentare are un număr limitat de pagini și funcționează ca o carte de vizită a unui proiect, firme sau persoane. Pentru acest tip de site e important accentul pe care îl punem pe fotografie și forma grafică originală.
Pentru un site de conținut e potrivită caracterizarea făcută de editorul Matt Drudge, potrivit căruia un site nu e un produs finit, ca o carte, ci o transmisiune, ca a unei televiziuni; dacă nu continuă să emită, se stinge. De aceea, înainte de a avea un site, trebuie să aveți în vedere că actualizarea e mai importantă decât forma lui inițială, care poate progresa, fără să fie vreodată încheiată. Serviciile de mentenață și actualizare prestate de o firmă specializată, pe bază de abonament, se pot dovedi salvatoare, dacă proiectul dumneavoastră chiar reclamă asemenea servicii, dar pot fi și o cheltuială perpetuă și motiv de întârzieri, frustrări și neînțelegeri. De aceea, un site pe care să îl poți administra singur, la orice oră, în orice zi a săptămânii, e o soluție mai potrivită pentru multe firme sau persoane.
Pentru utilizatorul final (editor), WordPress are o interfață completă de administrare, care poate fi deprinsă în cel mai scurt timp. Interfața de scriere e asemănătoare unui editor de text (de tip Word), poate fi folosită inclusiv de pe tablete sau telefoane mobile, putând fi operată de mai mulți autori, din conturi separate. Practic, oricine știe suficient despre calculatoare, încât să poată trimite un e-mail, poate publica și modifica paginile site-ului fără a apela la ajutor specializat.
Va arăta site-ul ca un blog?
Nu neapărat. Deși WordPress e la origini un script pentru bloguri, el s-a dezvoltat mult, devenind un sistem de management al conținutului. Practic, acum se pot crea teme limitate doar de imaginația realizatorilor. Teme desenate în Photoshop ori pe hârtie, sau stiluri existente pot fi adaptate pentru WordPress.
Numele site-ului meu va avea extensia wordpress.com?
Nu. Serviciul de găzduire pentru bloguri e complet diferit de sistemul pentru site-urile găzduite pe servere proprii. Deci un nume de domeniu de doar 30-50 de euro și un abonament de găzduire, care începe chiar și de la 1 euro pe lună, e tot ce aveți nevoie pentru a avea propria prezență pe internet. Alegeți cu grijă numele site-ului, pentru că e un aspect important pentru succesul pe termen lung, luați în calcul folosirea unor cuvinte cheie, care să vă singularizeze firma în domeniul în care activați. Un verb, o denumire sau o prescurtare pot fi mai ușor de reținut decât un nume din Registrul Comerțului.
De ce o temă personalizată?
Pentru că suntem unici și ne place să ni se recunoască unicitatea. Culorile, grafica, stilul fac parte din marca, pe care o creăm și o promovăm despre afacerea noastră. Alegând o temă personalizată pentru WordPress beneficiezi de avantajul unei tehnologii performante, testată și îmbunătățită continuu de milioane de utilizatori din întreaga lume, dar te asiguri că forma în care te prezinți va fi unică și armonizată cu felul în care vrei să fii perceput.
Pentru a afla ce tip de site vi se potrivește și cât costa realizarea unui site personalizat, folosiți pagina de contact.
ce putem face pentru dumneavoastră
Aveți mai jos câteva mostre de pagini realizate deja, după layout propriu sau la cerere și principalele tipuri de servicii implicate.
exemplu 1
exemplu 2
exemplu 3
exemplu 4
exemplu 5
exemplu 6
exemplu 7
exemplu 8
exemplu 9
exemplu 10
exemplu 11